Žrtva sam mobbinga na poslu

Datum objave: 17.12.2013Datum zadnje izmjene: 17.12.2013
Imam problem s kolegicom na poslu koja meni iza leđa širi laži i klevete mom nadređenom. Često se u zadnje vrijeme događa da nadređeni viče na mene i omalovažava me, a na svaki pokušaj odgonetavanja razloga, dobijem još veću navalu bijesa i novu "bukvicu". Nisam tip osobe koja pokunjeno sjedi i trpi uvrede, ali sam pokušala na miran način rješavati problem. No, bez obzira što ja kažem, uz sve argumente i svjedoke, ta kolegica ima veliku protekciju te sam opet ja izdvojena kao osoba s problemom. Svjesna sam da se to neće promijeniti. Tražim posao negdje drugdje, ali dok ga ne nađem moram nastaviti raditi u ovim uvjetima. Također, htjela bih imati toliko snage u sebi da me ništa od toga ne dotiče, ali moje pitanje je kako? Kako da se postavim prema toj kolegici jer i kad potegnem izravan razgovor, to opet dođe pred šefa u drugoj verziji. Kad krenem razgovor pred njim, onda me on zaustavi da nemam ja što govoriti.

Kiki

 

Zaista se nalazite u jednoj vrlo teškoj situaciji koja Vas čini bespomoćnima, a to je frustrirajuće i potencijalno vodi u depresiju. Super je da tražite drugi posao i od srca Vam želim da ga što prije nađete. Biti izložen takvoj vrsti nepravde i nemati mogućnost zauzeti se za sebe da to ima i neke rezultate može biti i vrlo opasno za Vaše psihičko i fizičko zdravlje te je odluka da se maknete iz takve radne sredine vrlo hrabra i korisna za Vas.

Vi ste na svom trenutnom poslu direktna žrtva mobbinga što u našoj državi spada u kazneno djelo te imate pravo i mogućnost prijaviti upravi na mjestu na kojem radite. Ako je Vaš nadređeni ujedno i uprava na Vašem poslu, možete se raspitati o nekim drugim pravnim opcijama koje Vam stoje na raspolaganju u uredu za besplatnu pravnu pomoć građanima i slično. Mobbing je vrlo teško dokazati te je moguće da niti nemate želje niti snage nositi se s takvom procedurom. Željela sam Vam samo ukazati na činjenicu da imate opcija kako da se borite protiv toga što Vam se na poslu događa. Također, možete početi skupljati i dokaze ako ste u mogućnosti sada dok još radite na tom poslu.

Što se tiče vremena dok se ne uspijete maknuti iz sredine u kojoj se trenutno nalazite, najbolje je služiti se strategijom običnog preživljavanja. Dakle, raditi na narušenim odnosima koji evidentno postoje između Vas, Vaše kolegice i šefa nema nekog smisla. Vjerojatno Vam je teško i bolno gledati nepravdu, slušati konstantnu kritiku, manipulacije i slično. Važno je da imate podršku unutar obitelji ili od bliskih osoba, prijatelja koji Vas mogu saslušati, s kojima se možete rasteretiti, isplakati, izjadati se. Pokušajte posvetiti što više vremena sebi, svojim hobijima, uživanju u malim stvarima koje Vas vesele, a posao pokušajte ostaviti na poslu. Tu Vam mogu pomoći neki mali rituali, poput spremanja nekih stvari na kojima radite u ormar prije odlaska kući, pranja ruku prije odlaska kući kako biste sve gorko s posla isprali i otišli kući čisti i lagani, zaključavanja prostora u kojem radite i osjećaj olakšanja što je radni dan završio i slično. Pokušajte pronaći neki ritual koji za Vas ima smisla i posvetite mu se. Može Vam se to na prvu činiti smiješnim i djetinjastim, no ta metoda zaista kod većine ljudi djeluje.

Na poslu se pokušajte prikazati gotovo nevidljivom te Vas na taj način vrlo vjerojatno kroz neko vrjeme budu pustili na miru. Ponašajte se kao da Vas ne dira to što se događa, u konverzaciji budite kratki i više kao automatski odgovorite na ono što Vas se pita, bez dodavanja svog mišljenja, komentara, stava. Radite ono što se od Vas traži bez postavljanja prevelikih pitanja kao da se uklapate u sliku onoga što bi oni od Vas možda i željeli, da budete neupečatljivi, neambiciozni, da ni po čemu ne odskačete od drugih. Mobbing je vrlo često vođen zavišću za tuđim sposobnostima, izgledom, posjedovanjem i slično. Također, najčešće se radi o osobama koje imaju u dubini sebe vrlo krhku sliku o sebi te ju napuhuju i uvečavaju iskazujući moć nad drugima, manipulirajući, kritizirajući i slično. Takvo ponašanje govori o tim ljudima kakvi su oni, a ne o tome kakvi ste Vi. Pokušajte skupiti svu svoju snagu da ih što više moguće ignorirate. Uđite u neki svoj svijet koliko Vam to posao dopušta te u pauzi napravite nešto lijepo za sebe, pustite si neku lijepu glazbu koja Vas uveseljava, prošećite, pojedite nešto što Vam se baš jede, brinite se o sebi. Kad Vam dođe jako teško, usredotočite se na svoj dah, kako Vam noge pritišću podlogu na kojoj stojite, na otkucajte svog srca i postupno sve dublje dišite. To će vam pomoći da se smirite i budete svjesno prisutni u svom tijelu, a ne isključivo svjesni emocija. Kad Vam drže „bukvicu“ ili pričaju neistinu, zamišljajte ih kao vrlo malene, ili kao karikature, učinite ih u svojoj glavi smiješnima i tako će njihova moć da utječu na Vas i Vaše emocije nestati. Oni će za Vas postati samo mali smiješni pajaci kojima je potrebna pomoć, koji imaju probleme i vrlo su vjerojatno u sebi negdje duboko ranjeni. Kad uspijete osjetiti empatiju s tom kolegicom, šefom i bilo kojom drugom osobom koja se prema Vama loše odnosi, oni će izgubiti moć nad Vama i osjećat ćete se bolje i lakše.

Odgovorila: Sunčana Rokvić, magistra psihologije

 

Foto: Depresiv.ro

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me