Poboljšajte koncentraciju

Datum objave: 02.04.2014Datum zadnje izmjene: 02.04.2014

Sve nam teže postaje koncentrirati se na neku aktivnost te nas okružuje mnogo zanimljivih sadržaja i informacija koje nam mogu odvući pažnju. No, najveća prepreka dobroj koncentraciji su naše vlastite misli poput briga i sanjarenja.

Dostupno nam je mnogo potencijalno zanimljivih i fascinantnih informacija, primjerice na internetu. Primamljivo je „surfati“ i proučavati zanimljivosti kad se bavimo neki poslom za koji su nam potrebni fokus i koncentracija. Okruženi smo raznim reklamama kuda god da idemo i one nam odvlače pozornost i smanjuju koncentraciju. Ipak, najveću smetnju koncentraciji i pažnji rade naše vlastite misli; briga oko novca, obitelji, odnosa s drugim ljudima, želja za slatkim kad smo na dijeti … To su sve misli koje su nama osobno jako važne te jednom kad nam se krenu „motati po glavi“, jako ih se teško riješiti i koncentrirati se na neki zadatak.

Ne mislite na bijelog medvjeda

U istraživanju su zamolili skupinu ispitanika da ne razmišlja o bijelom medvjedu. Naravno, njima je stalno bijeli medvjed padao na pamet, iako je vjerojatnost da ga se sjete bez dobivenog zadatka vrlo mala. Razmišljali su o njemu upravo zato što im je zadatak bio potiskivati misli o bijelom medvjedu. Kad su im napokon rekli da sada smiju razmišljati o bijelom medvjedu, ispitanicima je u prosjeku ta misao češće dolazila nego kontrolnoj skupini ispitanika koji su imali zadatak da razmišljaju o bijelom medvjedu. To je paradoks potiskivanja misli. Jednom kad prestanemo s potiskivanjem, razmišljat ćemo o temi koju smo potiskivali puno više i duže nego da potiskivanja uopće nije bilo. Stoga, umjesto da potiskujete misli koje vam odvlače pažnju i koncentraciju, pokušajte s metodom bezbrižnosti. Budite svjesni svega što osjećate i o čemu razmišljate i neželjene misli neće toliko odvlačiti vašu pažnju. Samo ih primijetite i krenite dalje s poslom.

Praktične vježbe



Crtkajte
Kad nekoga slušate na sastanku ili predavanju, crtkanje i skiciranje, šaranje po bilježnici, notesu ili papiru, izvrstan je način za održavanje koncentracije. Iako pokušavate održati pažnju i slušati govornika, vaši vizualni dijelovi mozga nemaju posla. Crtkanje pomaže tim dijelovima mozga da imaju neku zadaću kako ne bi u potpunosti odlutali u sanjarenje i izgubili svaki kontakt s govornikom i predavanjem. Sanjarenje je veliki neprijatelj koncentracije jer je osobno relevantno i vrlo ometajuće te nas za čas odvuče u neki naš svijet.

Promišljajte kako biste vi bolje
Važno je učiniti stvari što je moguće zanimljivijima. Ako ste na dosadnom sastanu, nemate puno manevarskog prostora. No, možete razmišljati zašto je sastanak dosadan? Što biste vi učinili da vodite sastanka kako bi bio bolji i zanimljiviji? Tako vam odmah postaje zanimljivo na sastanku jer više niste samo pasivni promatrač.

Rascjepkajte posao na male dijelove
Osobe koje imaju slabo kratkoročno pamćenje – pamćenje koje nam omogućuje da pratimo ono što se događa – često su vrlo slabe s koncentracijom. Pomoći može da rascjepkate posao na male dijelove  i fokusirate se na završavanje svakog pojedinog dijela te tek onda prelazite na sljedeći. Na taj način vam koncentraciju neće oslabjeti promišljanje o široj slici, cijelom poslu koji vas očekuje.

 

Foto: Sigma

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me