Upravljanje stresom

Datum objave: 16.04.2014Datum zadnje izmjene: 16.04.2014

Mislite li da ako imate puno posla, treba ga obaviti što brže i ne prestajati dok niste gotovi kako biste imali osjećaj kontrole? Takav način razmišljanja, a ne posao kojeg zaista ima mnogo, nas dovodi u stanje stresa.

Istraživanja pokazuju da su dovoljna tri tjedna rada u nekim uvjetima kako bi nam ti uvjeti rada postali normalni. Primjerice, ako radite tri tjedna bez pauze za ručak, ostajete kasno na poslu i ne spavate dovoljno, takav način rada postat će vam normalan, a vaše će tijelo te fizičko i psihičko zdravlje trpiti zbog toga. Upravljanje vremenom prvenstveno se odnosi na bolju organizaciju i uvrštavanje brige o sebi na svoj dnevni raspored. No, upravljanje stresom obuhvaća prepoznavanje zašto nešto radimo na određeni način i koje promjene možemo učiniti kako bismo zaista dobili značajnu razliku i pomak na bolje.

Pod pritiskom

Postoje mnogi razlozi iz kojih se ljudi dovode pod veliki pritisak, posebice na poslu jer se značajno smanjilo samopouzdanje zbog današnje ekonomske situacije. Ljudi prihvaćaju činjenicu da ne spavaju dovoljno, uzimaju više posla kako bi dokazali svoju učinkovitost te konzumiraju lijekove kako bi izdržali taj golemi pritisak. Umjesto na vježbanje, odlaze u kafiće, uzimaju više pauza za pušenje ako su pušači, piju više kave, preskaču ručak i onda se na kraju dana prejedaju zbog gladi. Sve nam se to vraća s kamatama jer postajemo umorni, ne funkcioniramo dobro, donosimo loše odluke i nemamo mogućnost razmišljati jasno. Brzo pričamo, brzo hodam i odrešiti smo prema ljudima. Tijelo nam govori i daje alarmne signale koje ne uspijevamo vidjeti jer imamo puno posla. Takav život vodi u kroničan stres i bolest. No, nisu okolnosti ono što nas vodi u stresne situacije, već način na koji razmišljamo o sebi i svojim odnosima na poslu i u privatnom životu. Nije dovoljno samo savladati tehnike upravljanja vremenom, već postati asertivan i imati samopouzdanja.

Preveliki zalogaj

SIMPTOM: Govorite da, a u stvari mislite ne. Imate previše posla i zamjerate zbog toga drugima jer obavljate poslove koji nisu vaša odgovornost. I pri tome ne radite ništa za sebe.

RAZLOG: To je vrlo čest obrazac ponašanja kad ljudi žele dokazati da su sposobni, a već imaju posla preko glave, kasne s njim te se žele prikazati u boljem svjetlu. Također, moguće je da imate osjećaj dužnosti koji nadilazi vaše realne dužnosti i odgovornosti.

RJEŠENJE: Pokušajte misliti unaprijed što trebate napraviti jedan dan, tjedan ili čak mjesec. Koliko vam vremena ostaje i kako ćete ga iskoristiti? Uključite u svoju listu obaveza brigu o sebi samima. Na taj način ćete shvatiti koliko je važno za vas reći ne. Recite na zamolbu da ćete razmisliti o njoj i odgovoriti kasnije. Promislite kako obaveze koje su neodgodive možete podijeliti s drugima ili se nositi  s njima na neki drugi način. Ako mislite da niste u stanju reći ne, ponudite neki kompromis koji će vam ipak olakšati život.

Loše upravljanje vremenom

SIMPTOM: Umorni ste i nezadovoljni na kraju radnog dana. Vikendi vam služe za oporavak i hvatanje ritma s obavezama koje niste stigli, a ne provodite ih s prijateljima i obitelji. Nedjelja navečer rezervirana je za brigu oko sljedećeg radnog tjedna.

RAZLOG: Vjerojatno imate previše posla i potrebna vam je bolja organizacija dana pomoću pisanja i organiziranja poslova, podjele poslova u male zadatke i slično. Trošenje više energije i vremena na jedan problem nije pravo rješenje. Možda preskačete ručak, ne uzimate pauze te zbog toga radite sporije i duže ostajete na poslu. Ne odvajate si vrijeme za odmor vikendom što dodatno pogoršava problem.

RJEŠENJE: Ugradite u svoj život vrijeme za ručak, tjelovježbu i opuštanje. Nekoliko minuta podalje od radnog stola svaki sat te 15 minuta pauze za ručak može promijeniti vaše raspoloženje i pomoći vam  da popodne bolje prionete poslu. Pojedite zdravi obrok i pijte dovoljno tekućine umjesto da pojedete brzu hranu i pijete puno kave.

Strah od neuspjeha

SIMPTOM: Ne uspijevate se koncentrirati na zadatak i na kraju ga izbjegavate. Predugo se zadržavate na zadacima koji nisu važni i potrošite na njih cijelo jutro. Treba vam dugo da dođete do bitnih poslova, a tada ste preumorni. Dan završavate sa zaostatkom i bez mogućnosti fokusa na sljedeći dan.

RAZLOG: Moguće je da želite da sve bude obavljeno savršeno i zbog toga nikako niti da započnete posao. Ili imate toliko posla da ne znate gdje početi. Također, možda vas brine da će ljudi imati lošije mišljenje o vama ako posao ne obavite savršeno.

RJEŠENJE: Prestanite očekivati tako mnogo od sebe i prihvatite da vas neće osuđivati kao osobu ako niste savršeni u poslu. Prihvatite što možete, a što ne možete obaviti u zadanom vremenu i iskoristite ga najbolje što znate. Nećete napraviti jedan savršen projekt, no sve će biti gotovo na vrijeme i veća je vjerojatnost da će biti dobro obavljeno. Izvedba se poboljšava kad maknete unutarnji pritisak te se tada pojavljuje želja za boljom organizacijom što znači da ćete moći obaviti više posla.

 

Foto: Robertjrgraham.com

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me