Steknite osjećaj kontrole!

Datum objave: 18.04.2014Datum zadnje izmjene: 18.04.2014

Briga je direktno povezana sa strahom od nepoznatoga i nemogućnošću kontrole. Iako živimo s visokom razinom neizvjesnosti jer imamo mogućnost kontrole nad vrlo malo toga u životu, postoje načini kako barem prividno stječemo jači osjećaj kontrole te samim time manje brinemo.

Ideja da zaista možemo imati kontrolu nad svojim životima je vrlo primamljiva i zavodljiva, no činjenica je da u mnogim stvarima nemamo kontrolu. To nas može činiti bespomoćnima i potencijalno voditi od velike brige prema depresiji. Kontrolu možemo uspostaviti nad vlastitom percepcijom sebe, drugih i okoline i na taj način ublažiti osjećaj bespomoćnosti i gubitka kontrole. Važno je osvijestiti vlastite automatske procese u percepciji i svjesno svaki puta izabrati i odlučiti kako se želimo upravo sada ponašati.

Sprijateljite se s nesigurnošću

Možemo reći za većinu ljudi da su robovi navika.Volimo raditi poslove na isti način i često mislimo da je naš način ujedno i najbolji. Imamo neku dnevnu rutinu koje se pridržavamo, na posao idemo istim putem, preuzimamo minimalne rizike na način da pokušavamo živjeti u stalnom okruženju bez promjena. A promjena je ključ života svega na Zemlji, sve se mijenja iz dana u dan, čak i mi fizički nakon nekoliko godina nismo više izgrađeni od istih stanica. Kao odgovor na brigu i strah od nesigurnosti možemo prigrliti promjenu, spontanost i mijenjati valstite rutine i navike. Što više prakse steknemo u nošenju s nepredvidivim situacijama, lakše ćemo „preživjeti“ razne životne izazove. Promijenite put kojim idete na posao, recite da na prijedloge koji izlaze iz vaše zone ugodnosti, svaki dan isprobavajte nešto novo i drugačije malim koracima, za 1% promjene.

Preuzmite inicijativu

Imate neku brigu koja vas mori. Promislite što vi možete konkretno napraviti kako biste promijenili potencijalni događaj ili ishod koji vas brine. I onda stvarno učinite dvije, tri stvari koje će biti konkretno vezane za vašu brigu. Primjerice, ako brinete oko novaca, dogovorite sastanak s osobnim bankarom ili financijskim savjetnikom. Ako ste zabrinuti oko svog zdravlja, napravite neke promjene u svojoj prehrani, tjelovježbi. Ne mora se raditi o nekim dramatičnim i velikim promjenama, ali samim preuzimanjem inicijative i brige o sebi, imat ćete osjećaj veće kontrole i manje ćete brinuti.

Razradite plan za katastrofu

Zamislite najgori mogući scenarij vezan za brige koje vas more i razradite detaljan plan što biste tada mogli napraviti, kako se nositi s time, kako se ponašati da se zaista i dogodi. Opet ćete imati jači osjećaj kontrole jer ste se barem djelomično pripremili na nepredvidivo i nešto što vas strašno brine. To ne znači da će brige nestati i da vas više neće biti strah, no kad se brige vrate bit ćete manje anksiozni i nervozni jer ćete imati neki plan postupanja koji povećava osjećaj kontrole. Iako pravu kontrolu zaista nemamo, sam osjećaj da nismo bespomoćni puno olakšava bilo koju situaciju.

 

Foto: AntenaZadar.hr

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me