Osmijehom do sreće – poduzmite akciju!

Datum objave: 02.08.2014Datum zadnje izmjene: 02.08.2014

Brojne knjige samopomoći nas vode u smjeru mijenjanja naših misli, vizualizacije onoga što želimo kako bismo promijenili sebe i svoj život. No, ako do promjene ne dođe, doživimo veliko razočaranje. Poduzimanje konkretne akcije puno je direktniji put u promjenu te  je ona brzo vidljiva.

Put misli

Istraživanja pokazuju da misli imaju određenu frekvenciju koja se odašilje u prostor te ono što mislimo značajno utječe na naš život, okolnosti u kojima se nađemo, događaje koji nam se događaju. Stoga je upravljanje mislima vrlo vrijedan alat koji nam može pomoći u mijenjanju naše slike svijeta, načina na koji doživljavamo okolinu i druge ljude pa samim time i prilike koje nam se otvaraju. No, kod pristupa mijenjanja putem misli i upravljanja istima možemo upasti u zamku nepoduzimanja nikakvih akcija osim vizualizacija i meditiranja o onome što i kakvi želimo biti i u životu postići. Moguće je da osmislimo „savršenog“ sebe i posvetimo tome puno vremena i truda i na kraju doživimo veliko razočaranje i odustanemo od svega jer se nikakva promjena nije dogodila. Nije dovoljno samo misliti i čekati, potrebno je i poduzeti neku akciju, posebice ako postoje konkretne akcije od kojih ćemo se u trenutku osjećati bolje. Onda će i misli slijediti spontano te ugodne emocije koje su nastale kao posljedica naše akcije.

Iz teorije prijeđite u praksu

Neka vam akcija bude na prvom mjestu. Iako svi znamo da su misli pokretači na akciju, podizimanje neke akcije može određivati misli koje nam dolaze. Jedan od velikih primjera koji tome idu u prilog je osjećaj sreće i ugode koji dolazi od smijanja. Psiholog William James je još prošlog stoljeća u svojoj „As If“ teoriji tvrdio da se ne smijemo jer smo sretni, nego da nas smijanje čini sretnima. Prvo ide tjelesna reakcija, a onda naš mozak po signalima koje dobiva iz tijela proizvodi emociju kroz određene kemijske procese u našem tijelu i mi se osjećamo sretnima. Naravno, to se sve događa tako brzo da nismo niti svjesni da smo se prvo smijali, a onda osjetili sreću. To možete vrlo jednostavno testirati na način da se namjerno bez nekog drugog razloga počenete smijati. Korz neko vrijeme će vam osmijeh sam od sebe biti na licu i osjećat ćete se bolje. Pokušajte i dok hodate ubaciti povremeno poskok u svoj ritam hoda, to će vam dati osjećaj poletnosti i puno veće energije u tijelu.

 

Prijeđite na akciju!



Ova metoda poticanja promjene može se primijeniti u brojnim područjima života. Tako za poticanje motivacije i snage volje u nečemu što radite možete stiskati šake. Brižno i nježno ponašanje prema parteru može pojačati vašu emociju ljubavi i naklonosti prema partneru. Eksperiment proveden na „ speed dating-u“ pokazao je da ako se osobe jedna prema drugoj ponašaju kao da im se osoba preko puta njih zaista sviđa (gledaju ju u oči, dodiruju za ruke), zaista se međusobno doživljavaju privlačnijima nego osobe koje se nisu ponašale na taj način. Ova strategija može se primijeniti i  kod upravljanja ljutnjom i stresom. Freud je tvrdio da udaranje jastuka oslobađa ljutnju van i na taj način pomaže u kontroli ljutnje, no smireno i opušteno ponašanje se pokazalo učinkovitijim u takvim situacijama. Kad se u ljutnji ponašamo smireno i opušteno, ubrzo se počnemo i osjećati tako kako se ponašamo. Poduzimanje akcije pomaže i kod zdrave prehrane. Pokušajte jesti rukom koja vam nije dominantna. Na taj ćete način pažnju usmjeriti na sam čin hranjenja i primjećivat ćete koliko jedete te ćete stoga svjesno jesti manje.

 

Foto: HRT.hr

 

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me