Nošenje s depresijom na poslu

Datum objave: 13.08.2014Datum zadnje izmjene: 13.08.2014

Depresija je sveprisutna u svijetu oko nas, no još je nedovoljno osviještena kao problem s kojim ljudi svakodnevno žive. U raspoloženju i sa simptomima koje depresivna osoba ima, od nje se očekuje da i dalje funkcionira kao odrasla osoba i na poslu obavlja uredno svoje zadatke.

1. Potražite pomoć

Ako znate da imate depresiju, vjerojatno ste se već uključili u neki oblik tretmana. Psihoterapija ili grupe podrške najbolji su način nošenja sa simptomima, a pomoći će vam i da bolje upravljate svojim poslovnim životom. Proučite kakve programe podrške zaposlenicima i brige o mentalnom zdravlju pruža vaša kompanija te kako je uređeno otvaranje bolovanja i slobodnih dana iz medicinskih razloga jer bi vam mogli trebati za lakše dogovaranje termina za preglede i pomoć.

2. Pronađite podršku

Važno je pronaći prijatelja od povjerenja, poželjno na poslu, koji će vas podržati u ovom teškom razdoblju. Na putu borbe s depresijom bit će teških dana i tada je važno da vas ima tko saslušati i popričati s vama. Ako ne želite da ljudi na poslu znaju intimne stvari o vama, oboružajte se podrškom i pomoći izvan posla od strane prijatelja i obitelji. Izrazito su korisne psihoterapijske grupe kao izvor podrške jer uviđate da se ne nosite sami s depresijom, a možete iz tuđih iskustava naučiti nove strategije funkcioniranja na poslu i slično.

3. Postavite jasne ciljeve

Depresija znatno smanjuje mogućnost ostvarivanja i zadržavanja fokusa. Važno je postavljati si vrlo jasne i realno ostvarive ciljeve te tako iznova za svaki dan. Možete napraviti listu sa zadacima za taj dan i istaknuti na njoj prioritete kako biste bili sigurni da ćete obaviti poslove koje od vas šef očekuje. Dobro je dva puta provjeriti kako je neki zadatak obavljen, napisan i slično te si uzeti više vremena kako biste se detaljno pripremili za neki zadatak. Ako imate težak tjedan, možete zamoliti kolegu od povjerenja da još jednom prekontrolira vaš rad. Na sastancima vodite detaljne bilješke jer vam je zbog depresije narušeno pamćenje i koncentracija i lako možete biti samo fizički prisutni, a u biti propustiti sadržaj. Nemojte biti strogi prema sebi, u redu je da imate težak dan, tjedan. Utrka za pobjeđivanje depresije je maraton, a ne sprint.

4. Zauzmite se za sebe

Ako vam postane izrazito teško ili morate duže izbivati s posla, možete reći svom poslodavcu o čemu se radi. Možda će vam biti lakše ako vaš poslodavac zna da su vaš rad i raspoloženje povezani s depresijom, a ne s manjkom interesa za posao. Nemaju svi dobar odnos s poslodavcem pa nije potrebno ići u detalje ako vam to nije ugodno. Možete samo reći kolegama i nadređenima da se trenutno nosite s nekim zdravstvenim teškoćama. Ako vam je i to previše, bolje uzmite koji slobodan dan da se bolje " posložite" i priuštite si što vam je potrebno kako biste se lakše nosili sa simptomima koji vam otežavaju funkcioniranje. Bolje je malo narušiti reputaciju na poslu zbog izbivanja, nego doživjeti psihički slom na poslu.

5. Brinite o sebi

Sasvim je u redu izdvojiti neko vrijeme kako biste se posvetili sebi te je to jedan od važnijih faktora vašeg profesionalnog uspjeha. Moguće je da imate stav i da vaša okolina podržava taj stav, da je nezamislivo uz tako puno posla i obaveza izdvojiti vrijeme samo za sebe. No, brojna iskustva osoba koje imaju depresiju ukazuju da ih primjerice psihoterapija, joga, grupe podrške i slično čine boljim i zadovoljnijim zaposlenikom. A koji poslodavac nema koristi od toga?

Na kraju, ne samo da ćete proći kroz svoje teškoće, već možete postati i bolji zaposlenik i otkriti neke svoje osobine i jake strane za koje niste niti znali da postoje. A u međuvremenu pronađite što više podrške i odustanite od ideje da morate patiti u tišini jer nikako niste sami.

 

Izvor: www.themuse.com

Foto: Blogspot.com

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me