Šaputanje na jastuku

Datum objave: 18.01.2012Datum zadnje izmjene: 26.01.2012

Brojne su studije potvrdile da seks, ali već i izmjenjivanje nježnosti, popravljaju raspoloženje, pobuđuju pozitivne emocije i pomaže u borbi protiv stresa.

Seksualni odnosi podižu raspoloženje i potiču u nama pozitivne emocije, a usto povoljno utječu i na zdravlje. Dokazano je, na primjer, da reguliraju rad srca, snižavaju krvni tlak i poboljšavaju san. Unatoč tome, mnoge veze nakon nekog vremena ulaze u kolotečinu i parovi u krevetu češće čitaju nego što vode ljubav.

„Pod takvim sam stresom da mi navečer nije ni do čega. Napetost mi ubija svaku želju za intimnošću“, uobičajena je rečenica kojom se osobe koje potraže pomoć obraćaju seksualnim terapeutima. Što im oni savjetuju?

Kako se prepustiti?

Za početak, šaputanje na jastuku, što razvija, produbljuje ili ponovno pobuđuje intimnost i povjerenje. Nakon toga možemo koristiti seks kao način borbe protiv stresa, jer manje stresa vjerojatno će značiti i više seksa, a onda i bolje raspoloženje, pa i zdravlje.

Kako se, baš kad smo pod stresom, dovesti u dobro raspoloženje i prepustiti nježnostima? Evo nekoliko savjeta što nam sve može pomoći da umanjimo stres, a onda i poboljšamo intimni život.
 
Zdrava prehrana. Ono što unosimo u organizam može nam pomoći da se osjećamo bolje i da podignemo razinu energije. Uravnoteženi obroci koji uključuju svježe voće i povrće, proteine i cjelovite žitarice pomoći će nam da i izgledamo bolje, što će umanjiti razinu stresa.

Redovito vježbanje. Već i 20 minuta brzog hodanja tri puta tjedno mnogo će značiti za naše ukupno zdravlje. Dodamo li tome jogu ili istezanje, potaknut ćemo lučenje hormona koji podižu raspoloženje i ne daju stresu da ovlada nama. 

I „ne“ je odgovor. U životu treba naučiti reći „ne“, a ne samo preuzimati zadatke i obveze jer nam se čini da se to od nas očekuje. Šefovi, prijatelji, obitelj… svi imaju neke želje, no mi nismo jukebox da bismo ih morali ispunjavati. Kad se organiziramo i odredimo prioritete, mnogo ćemo lakše argumentirano reći „ne“ i smanjiti stres koji izaziva preopterećenje.

Ne moramo sve napraviti sami – nije istina da nitko drugi ne zna isprazniti perilicu suđa ili usisati prašinu. Ako si to možemo priuštiti, dobro je angažirati neku osobu da nam pomogne u vođenju kućanstva. U protivnom, uključivanje ukućana u svakodnevne poslove svima će donijeti višak vremena koji možemo iskoristiti i za seks, zašto ne?

Kvalitetan san. Premalo sna sigurno će rezultirati stresom jer umorno tijelo i um ne mogu dugo funkcionirati kako treba. Svakako se treba oduprijeti naizmjeničnom spavanju i gledanju televizije u večernjim satima – iako nam se čini da se odmaramo i osjećamo se ugodno, poremetit ćemo ritam spavanja. 

Antistresne aktivnosti. Meditacija i joga, na primjer, pomažu nam da uspostavimo ravnotežu uma i tijela, a to je jedan od preduvjeta da bismo uopće iskazali svoju seksualnost. Antistresni učinak ima i smijeh – ne košta zaista ništa, a odličan je način oslobađanja od stresa. 

Povezanost s partnerom. Upravo kad nam je najteže i kad osjećamo da nas stres pritišće, trebamo se najviše truditi i razgovarati s partnerom. U protivnom, udaljenost može postati nepremostiva. Razgovarati treba čim primijetimo da je veza opterećena problemima. Gomilanje problema povećat će stres i dodatno nas udaljiti.     
Ugodna atmosfera. Glazba, mirisi, ugodna rasvjeta, fina hrana… sve to može pridonijeti opuštanju i romantičnom raspoloženju.  

Dodatne prednosti seksa

Duboko disanje opušta tijelo i opskrbljuje ga s dovoljno kisika, što umanjuje stres.

Dodirivanje je sastavni dio emocionalne ravnoteže. Uostalom, istraživanja pokazuju da djeca koja nisu iskusila i taj način povezivanja s roditeljima mogu sporije napredovati. 

Osjećaj duboke povezanosti koji izaziva intimni odnos daje nam potrebnu dozu sigurnosti i emocionalne stabilnosti.

Tvari koje tijelo pojačano luči kad se s nekim mazimo i vodimo ljubav, poput endrofina, pobuđuju ugodu i povećavaju dobro raspoloženje.

Fizička aktivnost, što može biti i seks, ovisno o razini entuzijazma, na nas djeluje povoljno, kao i redovito vježbanje.   

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me