Začini koji nas čine zdravijima

Datum objave: 12.12.2012Datum zadnje izmjene: 12.12.2012

Naši pretci nisu imali razne preparate i pripravke koje mi danas koristimo kad se ne osjećamo dobro, napada nas prehlada ili imamo želučanih tegoba. Usprkos tome, bili su zdravi i puni energije jer su koristili sastojke direktno iz prirode koji su im pomagali s raznim teškoćama. Donosimo vam priču o šest začina, sastojcima koji nas čine zdravijima.

Provedene su brojne studije koje pokazuju da određeni začini pozitivno djeluju na naš organizam bilo da nas hvata prehlada, imamo groznicu, razne bolove i slično. Tako bi nam se moglo dogoditi da uskoro i od liječnika dolazimo kući bez recepta i čarobnih tubica i bočica, već s preporukom koje začine da uvrstimo u svoju svakodnevnu prehranu.

Cimetom protiv šećera

Cimet je ugodnog okusa te je najčešća asocijacija na taj začin miris finih domaćih kolačića i ostalih slastica. No, cimet se može koristiti kao začin u raznim jelima od juhe od rajčice do janjećih odrezaka. S tim začinom možemo biti kreativni, a dovoljno ga je staviti vrlo malo. Pokazalo se da uzimanjem manje od pola čajne žličice cimeta tijekom 40 dana smanjujemo razinu šećera u krvi i do 25%. Cimet nam pomaže u smanjivanju rizika od oboljenja od šećernih bolesti jer potiče na rad enzime koji su zaslužni za stimuliranje receptora za inzulin. Na taj način se pojačava stanična apsorpcija glukoze iz krvi. Također, cimet pomaže u smanjenju kolesterola i triglicerida u tijelu.

Moć kurkume

Kurkuma nam može poslužiti kao pojačivač okusa, ali i izgleda naših jela svojom lijepom jarko žutom bojom. Može se koristiti u pripremi limunada i ostalih napitaka kako bi ih začinila, u raznim jelima kao dodatak ljutoće ili kao dodatak boje i kontrasta. Kurkuma se pokazala dobrim sastojkom pri sprečavanju rasta stanica tumora. Naime, ona sadrži antioksidanse koji pomažu u prevenciji i liječenju tumora glave i vratnih područja na način da blokiraju rad proteina koji pospješuju rast stanica tumora. Taj isti protein uzrokuje upalu zglobova te nam kurkuma pomaže u prevenciji artritisa.

Šafran pomaže pri depresiji

Provedene studije su pokazale da učestalo uzimanje šafrana na dnevnoj bazi kod 76% sudionica umanjuje smptome PMS-a do 50%. Dakle, šafran pomaže kod promjena raspoloženja i umora. No, pomaže i pri uspostavljanju balansa raspoloženja kod blage i umjerene depresije čak jednako djelotvorno kao i učestalo upotrebljavani antidepresivi. Šafran se može kombinirati sa slatkim i slanim jelima. Koristite ga kao dodatak okusa voćnim salatama, juhama, varivima. Sva jela koja su tekuća plodno su područje za korištenje šafrana budući da se njegov okus vrlo lako povezuje s ostalim namirnicama.

Korijander moćan protiv bakterija

Ulje iz sjemenki korijandera uništava opasne i štetne stanice na način da oštećuje njihove stijenke te onemogućuje stanično disanje. Dobar je u borbi s bakterijom Salmonele i Escherichie Colli. Najbolje ga je koristiti u sjemenkama koje se mogu stavljati u sva jela. Također, istisnuto ulje iz sjemenki možemo dodati u maslinovo ulje i koristiti pri začinjavanju salata i jela.

Češnjak u borbi protiv „krvopija“

U ovom slučaju „krvopije“ su sve bolesti koje mogu napasti naš organizam. Naime, češnjak je dobar za jačenje našeg imunološkog sustava jer povećava proizvodnju bijelih krvnih stanica koje su zadužene za borbu protiv raznih infekcija. Također, sastojak češnjaka imenom Alicin djeluje kao blokator enzima koji pogoduju virusnim infekcijama. Češnjak se može koristiti na sve moguće načine, no najbolji efekt ima kad nije termički obrađen. Preporučamo dodavati ga u paštete od povrća ili mesa ili ga zgnječenog dodavati u maslinovo ulje i koristiti za začinjavanje jela.

Đumbir smiruje želudac

Đumbir se može koristiti kao dodatak raznim jelima kako bi im dao ljutoću i zagrijao organizam. Kad osjećamo mučninu ili neke želučane tegobe, đumbir pomaže u smirivanju probavnog trakta na način da blokira receptore serotonina te sprječava povraćanje. Također ima i protuupalno djelovanje. Primjerice umanjuje upalu mišića pri naglom povećanju fizičke aktivnosti. Možemo ga koristiti svježe naribanog s povrćem, ribom ili piletinom te dodati u prahu u razne salate.

Izvor: www.oprah.com

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me