Mislite pozitivno i budite zdraviji

Datum objave: 26.08.2013Datum zadnje izmjene: 26.08.2013

„Mnogi me ljudi pitaju: Kako mogu pozitivno razmišljati kada sam uvijek okružen negativnim ljudima? Kada sam okružena ljudima koji govore negativne stvari, ja si potiho kažem: To je možda točno za tebe, ali nije točno za mene. Ponekad to i naglas kažem. Takav nadzor dopušta drugima da budu negativni koliko žele, a ja se pridržavam vlastitih pozitivnih vjerovanja.„

Louise L. Hay

 

Misliti pozitivno dobro je ne samo iz razloga što takve misli stvaraju i dobro raspoloženje, nego jačaju i naš imunološki sustav. Napokon su se i znanstvenici usuglasili s opće prihvaćenom narodnom spoznajom – postoji veza uma i tijela. Naime, dokazano je da u tijelu postoje kemijski spojevi neuropeptidi koji putuju kroz tijelo kad god pomislimo neku misao ili izgovorimo neku riječ. Kada su nam misli ljutite, optužujuće ili kritizirajuće, kemijski spojevi koji se proizvode djeluju loše na naš imunološki sustav. A kada su te misli opraštajuće, pune ljubavi i radosti, proizvode se neuropeptidi koji jačaju naš imunološki sustav. Na dnevnoj bazi čovjek ima više od 60 tisuća misli, a njihov učinak je naravno kumulativan. Pa kad se zbroje sve misli koje smo imali tokom dana i njihov učinak na naše tijelo, postaje važno zapitati se kakve to misli mislimo.

Što s negativnim mislima?

Za početak treba krenuti od motrenja svojih misli. Promatrajte koje vam misli prolaze kroz glavu i kakve vam se emocije javljaju uz koje misli. Kakve vas misli okupiraju. Kad to osvijestite, možete ići na upravljanje mislima. Kad se javi neka misao koja nije podržavajuća za vaše zdravlje, detektirajte ju i maknite ju iz misli. Možete početi misliti na nešto drugo, nešto što vas veseli. To mogu biti osobe koje volite, mjesta koja volite. Možete slušati glazbu ili uraditi bilo što drugo što dobro djeluje na vas. Važno je samo da takve misli odrežete u korijenu i počnete svjesno razmišljati o lijepom i ugodnom. Također, možete ići u razuvjeravanje i poništavanje svojih negativnih misli. Nađite im alternativu. Primjerice, ako pomislite da će se dogoditi nešto loše, zapitajte se zašto bi se dogodilo nešto loše i nađite kontraargumente za svaki navedeni razlog. Misleći lijepe misli osjećat ćete se bolje i učinit ćete veliku uslugu svom imunološkom sustavu, a time i svome zdravlju.

Negativna okolina

Često se nalazimo u okolini koja nas ne podržava u našoj namjeri da mislimo pozitivno. No, naše misli nam nitko ne može ukrasti. Druge ljude ne možemo mijenjati, možemo utjecati samo na sebe. Preporuka je maknuti se ako se možete maknuti. Izolirati se od nepotrebnih informacija, primjerice u javnom prijevozu ili dok čekate nekoga. U tome vam mogu pomoći slušalice preko kojih možete uživati u glazbi koju volite, čitanje knjige. Ili ako se možete okupirati svojim mislima i ne čuti okolinu, super. Ako se ne možete maknuti, dopustite ljudima da misle svoje misli i ne dopustite da one postanu i vaše. Prihvatite da smo različiti, da svatko ima pravo na svoje, ali nema pravo i nametnuti vam to. Bitno je osvijestiti svoje misli i obratiti pažnju na to jesu li zaista vaše ili tuđe. Ako su tuđe, vratite ih vlasnicima neka se oni bore s njima. A ako su vaše, upotrijebite neku od gore navedenih tehnika da vaše misli rade za, a ne protiv vas.

 

Izvor: Louise L. Hay, "Moć žene: Vodič o uspješnome životu za svaku ženu"   

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me