Disanjem do dobrog raspoloženja i zdravlja

Datum objave: 04.10.2013Datum zadnje izmjene: 04.10.2013

Osobe koje prakticiraju Transformacijsko disanje tvrde da samo 15 minuta disanja na određeni način pri čemu koristimo pun kapacitet naših pluća utječe izuzetno povoljno na naše raspoloženje i zdravlje.

Koliko ste svjesni svog disanja tokom dana? Vrlo vjerojatno niste uopće jer njime upravlja naš autonomni živčani sustav, odnosno odvija se automatski, bez našeg napora i voljne kontrole. No, najčešće tokom dana dišemo plitko i ubrzano. Naše disanje slijedi naš stil života te tako naše tijelo ne prima dovoljno kisika kad smo u nekim zahtjevnijim situacijama, često smo pod stresom što nas vodi u bolest.

Transformacijsko disanje

Jedan od načina na koji možemo učiti disati i pri tome koristiti pune kapacitete našeg dišnog sustava naziva se Transformacijsko disanje. U biti se radi o vrlo jednostavnoj metodi. Potrebno je disati ne samo da nam se ošit odiže i spušta, već udisati zrak punim plućima dok ne osjetimo da nam se širi trbušna stjenka i želudac lagano potiskuje prema dolje. Udišemo zrak na nos, a onda radimo malo dinamičniji i samim time kraći izdah na usta. Također, važno je da disanje bude cirkularno, odnosno da nema zastoja između udaha i izdaha te sljedećeg udaha i izdaha. U metodu Transformacijskog disanja uključene su i neke dodatne vježbe koje idu  u smjeru pokretanja cirkulacije energije kroz cijelo tijelo te otpuštanja nekih energetskih blokada. No, samo disanje radi čuda i zaista nas dovodi u bolje raspoloženje, postajemo svjesniji sebe i svega oko nas te ulazimo u intenzivan kontakt sa svojim emocijama. Dok tako dišemo moguće je da nam krenu suze, uhvati nas smijeh ili imamo neke senzacije po tijelu kojima ne znamo uzrok. To su sve pokazatelji da smo „u sebi“ i da smo izašli iz rutine i automatizma.

Što leži u podlozi?

Ideja je da dok dišemo punim plućima, motrimo sve misli koje nam dolaze i odlaze bez da ih se uhvatimo. Puštamo da nam misli prolaze kao da nisu naše i jedino što u tom trenutku jesmo je dah i disanje. Nakon nekog vremena takve prakse možemo doći i u stanje bez misli, no to nije nužno cilj. Taj dobar osjećaj koji nam čisto disanje donosi nastaje jer svu svoju pažnju usmjeravamo na čisto postojanje. Dah nam ukazuje na to da smo živi. Bića koja nisu živa, ne dišu. Sama činjenica da postojimo, da dišemo i da smo živi budi u nama osjećaj zahvalnosti na daru života. U tim trenutcima disanja u potpunosti smo prisutni u ovom trenutku i tome što sada radimo – dišemo. Tu nema mjesta brigama, strahovima i strepnjama. Takvim načinom disanja usporava se i naš puls, smiruje se cijeli organizam i nestaje stres kojem smo redovito izloženi. U mogućnosti smo „čuti“ svoje tijelo na način da osjetimo koji su nam mišići napeti, osjećamo li negdje bol i ukočenost. Tada se možemo razgibati, rastegnuti i napraviti ono što tijelu paše, a što ne bismo znali da se nismo disanjem opustili i uspostavili kontakt sa svojim tijelom. Također, osjećamo svoje emocije koje inače zanemarujemo te ih nismo često niti svjesni. I tada si možemo aktivno pomoći, zagrliti se, pomaziti sami sebe i pružiti si neko ohrabrenje i utjehu. U takvim trenutcima svjesnog disanja nisu nam potrebni drugi da nam kažu radimo li dobro i daju nam potvrdu naše egzistencije, to čini dah i sama činjenica da postojimo.

Uživanje u dahu

Takva vrsta disanja, odnosno bilo koje obraćanje pažnje na dah i produbljivanje istog, sama po sebi nosi neobičan osjećaj ugode. Možemo osjetiti blago i nježno peckanje u plućima, kao trnce ili žmarce. Disanje, kad se na njega obrati pažnja, stvara jedan vrlo ugodan osjećaj kao da nam svila klizi niz dušnik skroz u svaki kutak naših pluća, naše unutrašnjosti. Taj je osjećaj povezan i s velikim olakšanjem kad nakon gušenja ili nemogućnosti da dišemo, napokon uspijemo udahnuti i tada smo iznimno sretni i zahvalni na tome što dišemo.

No, ne moramo biti na rubu prestanka disanja i umiranja kako bismo se naučili cijeniti nešto na prvi pogled tako banalno što u biti život znači. Taj osjećaj zahvalnosti za vlastito postojanje možemo imati stalno, svakim svojim udahom i izdahom ili barem 15 minuta dnevno kad odvojimo vrijeme samo za blagoslivljanje vlastitog daha i činjenice da dišemo.

 

Foto: Female.hr

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me