Priprema, pozor, usporite!

Datum objave: 24.04.2014Datum zadnje izmjene: 24.04.2014

Brže i jače se više ne smatra najboljim načinom vježbanja i bavljenja sportom. Nova razmišljanja o tijelu i umu idu u smjeru mirnog i polaganog vježbanja.

Dugi niz godina glavni moto za postizanje željene linije tijela i kondicije bio je da bez boli nema napretka. Taj moto može biti primjenjiv kod vrhunskih profesionalnih sportaša, no ako želimo oblikovati svoje tijelo ili se osjećati dobro, nema razloga da tjeramo svoje tijelo preko granica, u bol i u ozljedu. Brzina kojom vježbamo utječe na brzinu postizanja cilja, ali i na sigurnost u dolasku do cilja. Ozljede zbog pretjeranog vježbanja nastaju postepeno. Ljudi koji sebe prejako tjeraju ne primjećuju da preopterećuju tijelo sve dok to ne počne utjecati na izvedbu. Tada je bol i ozljeda već prevelika i potrebo je uzeti potpunu pauzu od vježbanja te se gubi efekt koji je postignut dosadašnjim vježbanjem.

Sve je u glavi

Kad se krećete i vježbate polagano, više pažnje obraćate na svoje tijelo, kako se osjećate i što se oko vas zbiva. Takav način vježbanja kroz prisutnost u sadašnjem trenutku povezan je sa složenom neurološkom mrežom koja utječe na naš imunološki sustav i sustav odgovora na stresne situacije. Sve je više istraživanja koja ukazuju na psihološke dobrobiti polaganog vježbanja. Istraživanja pokazuju da t'ai chi poboljšava imunološki sustav, joga reducira stres, a hodanje umanjuje osjećaj anksioznosti. Razmislite o svojim mislima kad sjedate na bicikl i uključujete se u utrku, pokušavate prestići što više vozača. I usporedite to s mirnijim ugođajem vožnje bicikla s prijateljima nekom seoskom cesticom. Kompetitivni pristup podiže vaš krvni tlak, dok polaganije aktivnosti pomažu u opuštanju i padu anksioznosti.

Ne bježite vježbanjem od problema

Često imamo ideju da ćemo jakim i napornim vježbanjem ispuhati svoje probleme i osjećati se bolje. No, brojna iskustva pokazuju da se osobe koje su se nosile s problemima „bježeći“ od njih kroz sport, osjećaju opuštenije kad se bave nekom laganijom aktivnosti. Polagano vježbanje nam omogućuje da umjesto da „bježimo“ od problema, kroz vježbu kao da prođemo kroz problem i na taj ga način razriješimo, osjećamo se opušteno i bez početnog stresa. Ako vas brine da polaganijim vježbanjem nećete postići iste efekte dobrog osjećaja ili skidanja kilograma, jačanja kondicije, ne brinite. Polaganije vježbanje kroz malo duži period pokazuje iste efekte kao i uključivanje u neki brz i agresivan program.

Kako usporiti?



Trčanje
Smanjite snagu koja pritišće vaše zglobove ubacivanjem dana kada samo hodate ili unutar trčanja ubacite intervale hodanja. Kako biste dobil isti učinak na tijelo kao kod trčanja, hodajte uzbrdo. Vaše tijelo može trebati koji dan odmora tokom tjedna kad je u pitanju trčanje, ali hodati možete svaki dan.

Vožnja bicikla
Okrećite pedale umjereno, srednjom brzinom i tako usporite. A još bolji način je da više vremena provodite na biciklu putujući, vozeći se s prijateljima kroz prirodu, a manje vozite bicikl iskuljučivo zbog forme. Vozite u običnoj odjeći, umjesto onoj namijenjenoj biciklizmu. Na taj način ćete stvarati stanje uma dok vozite koje nije toliko usmjereno na brzinu i izdržljivot. Također, brzinomjere i ostale naprave ostavite kod kuće.

Teretana
Zamijenite program intenzivnog kardio vježbanja, za neki više usmjeren na povezivanje uma i tijela. Vježbati polako je izazovnije od brzog vježbanja jer se morate koncentrirati na svaki mišić koji koristite. Zamijenite recimo kick boksing s t'ai chi-em, pokreti su slični, ali je ritam sporiji. A ako ne možete bez svojih brzih i jakih treninga, preskočite koji kako bi se tijelo stiglo odmoriti i oporaviti.

Plivanje
Promijenite stil kojim plivate. Brzi i snažni stilovi su kraul i leptir, a sporiji su leđno i prsno. Ubacite i bočno plivanje koje daje osjećaj kao da spokojno klizite kroz vodu. Počnite s vježbama u vodi kako biste razbili svoju brzu rutinu. Prirodan otpor vode sam će od sebe usporitu vaše kretanje dok vježbate.

 

Foto: Kayakonlinemarketing.com

Sviđa ti se?

Klikni Like ukoliko ti se sviđa ovaj članak.

Pretraži INSIDEOUT

Pretraži

InsideOUT Klub

Prijavite se i uživajte u brojnim pogodnostima!

Prijavi me